fredag 1 april 2011

Börja tänka själv

Det som slår mig tydligt är att vi påstås vara jordens intelligentaste varelse men hur vi många gånger inte är det. Vi gör som "alla andra" ska se ut som "alla andra" utan att tänka efter...vill jag göra detta eller vill jag se ut så här. Jag tycker bara att för många är som en typisk svenska ska vara: stick inte ut för mycket, säg inte för mycket, tyck inte annorlunda, ha inte mer eller finare prylar än grannen.. ja du fattar..

Lika mycket som du kämpar för att se bra ut på utsidan eller anpassa dig kan du väl anstränga dig för att må bra inuti.
Jag har själv ett stort intresse för hälsa och kost och tycker att det är viktigt vad jag stoppar i mig för mat och jag tror att kosten och att känna glädjen i det man gör är nyckeln till väldigt mycket. 
Nu låter detta otroligt pretto och ambitiöst men jag har kommit på att det är så jag är och det är så det kommer vara för det är inget som jag vill ändra på!
Börja tänka själv på vad Du tycker känns rätt för Dig i ditt liv just nu.